www.motosportklub.cz 
  
 Úvodní strana | Registrace | Hledat | Wallpapers | Nepřihlášený uživatel  //středa, 18. července 2018 

    Na cestě k vrcholu

(silniční závody motocyklů Karel Kalina - Staré Město) Prosinec 2010.
Motory třídy Supermono se probouzí a jejich zvuk připomíná burácení hromů. Zbývá několik sekund do startu Mezinárodního mistrovství ČR ve Starém Městě. Třída Supermono má své favority s výkonnými stroji.

Mezi startujícími je i "domácí" Karel Kalina. Znovu si v paměti přehrává první úsek okruhu: musí se dobře odstartovat a nenechat si konkurenty příliš odjet. Díky mnohaletým zkušenostem ví, že výkonný motor ještě nezaručuje ten nejlepší výsledek, pro výborné výsledky je nutné mít trať dobře najetou a musí se umět využit všech dovedností získaných, ale i daných talentem. "Dobrý odhad pro brzdění a cit pro co nejrychlejší průjezd zatáčkou je na motocyklu bezpodmínečnou nutností".

START - motocykly s vyšším výkonem získávají mírný náskok, ale před první zatáčkou je Karel zpět mezi nejlepšími. Nyní je ve hře to vše, co dělá závodníka dobrým - talent, bojovnost a odhodlání, dravost a také taktika. S nejrychlejšími stroji se Karlův stroj na rovinkách nemůže měřit, ale závodní okruh není jen rovina - naštěstí. Dobře fungující brzdy a zvolený optimální bod pro zahájení brzdného manévru navrací zpět potřebné sekundy. Pekelné soustředění na to, jak co nejvíce využít výkon stroje, svoje schopnosti, vysoká rychlost a kontrola konkurentů zaměstnává veškeré smysly. Karel ve svém věku ví, kdy lze jít na určité riziko, ve hře je nadcházející sezona, na chyby není prostor. Dobrý výsledek je na dosah..

Cesta k vrcholu, ať je to vrchol jakýkoli, je lemována vždy velkým úsilím. Bez potřebné dávky dovednosti, talentu, houževnatosti, organizačního smyslu a finančních nákladů je cesta k vrcholu jen planým pokusem.

O cestě k vrcholu staroměstského Karla Kaliny bychom toho mohli uvést hodně. Ale v tomto uspěchaném čase vyzvedneme jen to nejlepší, co Karel Kalina dokázal v poslední době.

Jestliže loňská sezona 2009 byla úspěšná - Mezinárodní mistr Slovenské republiky ve třídě Supermono, 4. místo ve třídě Supermono v Mistrovství ČR, 3. místo v Přeboru ČR Klasik - to jsou jistě skvělé výsledky. Ale to, co se podařilo letos, je ještě lepší:

V roce 2010 Karel Kalina podal výborné výkony a dosáhl svého dosud nejlepšího výsledku. Soustředil se na třídu Supermono, která byla nejobsazenější třídou - až 40 startujících v sezoně 2010, ale vyplatilo se!

Je vicemistrem České republiky silničních závodů motocyklů ve třídě Supermono 2010.

Do mistrovství ČR se započítávali výsledky ze čtyř závodů:

1. Staré Město 9.5.2010 (Z1)
2. Hořice 23.5.2010 (Z2)
3. Radvance 4.7.2010 (Z3)
4. Těrlicko 23.8.2010 (Z4)

Celkové pořadí - Mistrovství České republiky silničních závodů motocyklů - třída Supermono: závody 1 - 4
Umístění jezdec národnost stroj Z1Z2Z3Z4 Bodů celkem
1. Kamenický Libor CZE Mali JAWA 06 25 0 25 25 75
2. Kalina Karel CZE KATYAM 690 20 20 16 13 69
3. Zoernweg Daniel GER MZ 724 Scorpion 16 10 10 20 56
4. Duchan Josef CZE YAMAHA 0 0 20 9 29
5. Jurák Patrik CZE YAMAHA JPS 11 - 8 10 29

A dalších 35 startujících.

Autentické dojmy a postřehy nám nyní poskytne Karel Kalina:

Takže Karle, obrovská gratulace - jak se cítíš coby vicemistr Mezinárodního mistrovství České republiky:
Je mi dobře, před sezonou bych si na takový výsledek nevsadil - je nutné zdůraznit, že - bez dobrého i když skromného zázemí by to nešlo, děkuji Františkovi a Tomášovi Trávníčkům a také ženě Daně. Dále je nutné poděkovat sponzorům LION CAR s.r.o., ALUCAST s.r.o., LEVIOR, Parfumerie Betty - jsem velmi rád za každou podporu.

Jak vypadala příprava na sezonu a v čem byla jiná:
Protože provozuji autodopravu moc času na speciální přípravu nemám. Rád preferuji kondiční plavání, v zimně v bazénu, takže se jednalo o běžnou přípravu.

Co stroj KATYAM 690 ? trochu nám jej přibliž a představ:
Název KATYAM 690 vznikl spojením názvu podvozku YAMAHA 250 a motocyklu KTM SM 690, což je stroj používaný v závodech Suprmoto, který jsem musel pořídit jako kompletní. Z motocyklu je použit motor - jednoválcový čtyřtaktní, objem 650 ccm. Motor byl zamontován do mého silničního speciálu YAMAHA 250 ročníku 1992. Parametry motoru jsme mírně upravili (Loicht) snížením komprese, změnou plnění použitím karburátoru a výměnou zapalování. Všechny úpravy byly provedeny s ohledem na zvýšení spolehlivosti. Původní záměr byl takový, že ve třídě Supermono se zúčastním Mezinárodního mistrovství ČR a dobře se "svezu" s možností znovu oba motocykly dát do původního stavu. Nakonec to dopadlo takto.

A jak se vyvíjela letošní sezona:
Po prvním závodě na domácím okruhu ve Starém Městě jsem byl dobře naladěn po získání druhého místa. Další druhé místo následovalo na technické trati 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích a velmi si jej cením. Ve třetím závodě v Ostravě Radvancích se závod vyvíjel podobně. Bojoval jsem s Josefem Duchanem v průběhu celého závodu a vše bylo otevřené s možností jít znovu na další druhé místo. Útok jsem naplánoval na poslední zatáčku a cílovou rovinu, ale bohužel jezdec o kolo zpět mi znemožnil předjížděcí manévr, takže výsledkem bylo dobré třetí místo. I tak jsem v průběžném pořadí figuroval na prvním místě. Závod v Těrlicku byl náročný z hlediska strategie. Bylo potřeba zajistit body, které by promlouvaly do celkového pořadí. V případě bodového výpadku by se výrazněji měnilo pořadí a mohl následovat i propad na místo třetí. Tak jsme "brali" taktický výsledek.

Jsme před prahem roku 2011 co plánuješ:
Nejdůležitější je zajištění rozpočtu na sezonu 2011. To znamená neúnavné kontaktování firem a sponzorů, jednání o možné finanční podpoře na závodní sezonu, musí se investovat do stroje, do nových pneumatik a do náhradních dílů. Každé další zvýšení výkonu motoru a tím i zvýšení výkonnosti stroje je nutné spojit s častější výměnou nejnamáhavějších komponentů, o pneumatikách ani nemluvě. Právě nyní musíme stroj rozebrat,

Bodoval jsi ve všech čtyřech závodech - to znamená, že KATYAM 690 je spolehlivý stroj, stačila jedna porucha, jeden pád a mohlo být vše jinak:
KATYAM 690 je dle výsledků dobrý stroj, ve skutečnosti se největší konkurenti chodili na stroj dívat a mnohdy nevěřícně kroutí hlavou a diví se, s čím je možné bojovat o nejvyšší příčky. Výkon motoru je mnohem nižší, než by se očekávalo. Konkurence disponuje výkony motorů až 90 k. Na straně druhé, díky nižšímu výkonu je pravděpodobnost poruchy poněkud menší a nutnost preventivních výměn dílů je nižší. Výměny součástí jsou nyní přímo odvislé od rozpočtu a to je v současné době jeden z největších problémů . Motor po svém zamontování do rámu nebyl dosud opravován a údržba se soustředila na výměnu oleje.
Jedinou změnou před letošní sezónou byla výměna vačky za sériovou ročníku 2010, která umožňuje zvýšení výkonu motoru o 2,5 k.

O to větší nasazení tě při závodech čekalo:
Ano, bylo potřebné ze stroje vyždímat veškeré možnosti, přitom jsem nemohl riskovat pád a nešlo jít za hranice možného - přece jenom jsme pouze na dvou kolech - i když chvílemi jen na jenom. Je to také o štěstí a v sezóně 2010 při nás štěstí stálo.

Tolik autentický rozhovor s Karlem Kalinou, který je s výsledkem spokojený. Co k tomu dodat - nám, kteří jsme Karlovi výsledky sledovali se zatajeným dechem, chvílemi modrali palce, aby to vyšlo, aby byl na bedně, aby mašina vydržela. A podařilo se ! Karlovi náleží velký obdiv a přání, aby v takových výsledcích pokračoval ještě i nadále. Od podobných velkých, ale už vousatých výsledků B.Kováře v našem regionu nikdo na takový výsledek nedosáhl. A vyrovnat takový výsledek v současnosti je patrně ještě těžší než před mnoha lety.

Není to sice místo první, chybělo pouhých 7 bodů na celkové vítězství, ale vzhledem k možnostem je nutno konstatovat, že druhým místem BYLO DOSAŽENO MAXIMUM MOŽNÉHO.

Výsledek je o to cennější, že byl dosažen s velmi omezeným rozpočtem. Od několika málo sponzorů se podařilo zajistit jen omezený objem finančních prostředků. Proto další potřebné prostředky musely jít z rodinného rozpočtu. Takže na výsledku se podílela svým způsobem i manželka Dana.

Na letitém stroji z roku 1992/2007 s původním motorem zajel Karel Kalina vynikající výsledky a to v rámci mezinárodního mistrovství. S rozpočtem, se kterým by řada jezdců ani nevyjela. Několikrát opakovaně zdůrazňujeme důležitost rozpočtu. Věřte, že bez finančních prostředků to nejde ani náhodou, proto - CO DÁL? Blíží se konec roku 2010 a radost z dosažených úspěchů vystřídá organizační povinnosti související s přípravou na sezonu 2011. Co to znamená je zřejmé - kontaktovat firmy a společnosti, které budou chtít jednat o umístění reklamy na úspěšném závodním stroji, na přepravním automobilu, případně o sponzorském finančním daru z kterého se vytvoří rozpočet na závodní sezonu 2011. Pak se uvidí, zda bude na nové závodní pneumatiky, na vylepšení výkonů závodního stroje apod. nebo například zda se nezmění název týmu po zajištění generálního sponzora.

Takže závěrem " vážení, všichni, kteří to mohou udělat - zkusme najít nějaké rezervy a přispějme na takovou naprosto dobrou a senzační věc jako je podpora schopností Karla Kaliny prostřednictvím sponzorských příspěvků, je to podloženo velkým úspěchem. Sejděme se s Karlem, ať máte přímý kontakt s vicemistrem, ať se na Vás přenese atmosféra závodů. Vynikající závodník Karel Kalina se s Vámi rád podělí o svoje pocity, které ho provází při závodění. Zkusme pomoci Karlovi zajistit jakékoliv možné prostředky na nadcházející sezonu!

My to tak děláme a budeme pokračovat, za LION CAR s.r.o. Jaroslav Mazura.
















Autor : Administrator, čtené 3281x
Hodnocení :    |  úterý, 18. ledna 2011


Vaše hodnocení :   horší  lepší
Login
Login:
Heslo:

Hledat
 
v článcích
v novinkách
v hlavním menu

Top články
V. Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře ve Starém Městě - výsledky

Šlezar Michal

VI.ročník Slováckého okruhu o cenu Bohumila Kováře

VI. ročník Slováckého okruhu O cenu Bohumila Kováře ve Starém Městě

Promoakce

Odkazy














Copyright 2017 Motosport klub Uherské Hradiště
Powered by DEV web management system

DWMS13ACL